26 apr: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Eenmanszaken in Nederland zijn telefonisch slecht bereikbaar. Dat blijkt uit een onderzoek door BTC Solutions uit Amstelveen onder ongeveer duizend eenmanszaken in Nederland.

Volgens het onderzoek is 55 procent van de bedrijven niet bereikbaar voor potentiële klanten. In 45 procent van de gevallen werd de telefoon gewoon niet opgenomen; slechts 10 procent liet een voicemailbericht achter. Eenmanszaken melden ook niet dat ze op vakantie zijn. Vanwege tijdgebrek moesten klanten bij 11 procent maar ‘s avonds terugbellen.

06 jan: Waar moet u op letten bij een antwoordservice

Bent u vaak onderweg en wilt u geen telefoontje missen dan kunt u iemand in dienst nemen die uw telefoonverkeer beantwoordt. Als u daar onvoldoende werk voor heeft kunt u er voor kiezen om met een antwoordservice te gaan werken. Dit is veel voordeliger dan een vaste kracht die ziek kan worden, met vakantie wil, vrije dagen op moet nemen enzovoorts.

06 jan: Wat is een telefoonservice en wat zijn de voordelen?

Wanneer je een telefoonservice inschakelt, nemen telefonistes die niet bij jou op kantoor zitten de telefoon op alsof ze wel bij je op kantoor werken. Een telefoonservice is als het ware een visitekaartje van je bedrijf. Telefonistes maken afspraken, fungeren als helpdesk en geven boodschappen door. Ze beoordelen of het nodig is om verdere actie te ondernemen of dat een notitie voldoende is.