Klant prefereert traditionele klantenservice

DE traditionele klantenservice blijft nog altijd nog behoorlijk lastig. De klant is nooit tevreden. Zestig procent van de klanten van bedrijven die claimen klantvriendelijk te zijn vinden dat het nog beter kan. Alle bedrijven willen trouwe klanten, daarin zit het onderscheid niet. Althans, niet voldoende. De infographic van Drumbi drukt (Amerikaanse) bedrijven nog eens met de neus op de feiten. Opvallend: doe het call center nog niet de deur uit. Lees meer

Onderzoek: welke service wil de klant?

Door Ermerce | Heldere, makkelijk te begrijpen dienstverlening waarin problemen zonder veel moeite worden opgelost. Dat is de service die consumenten het liefst krijgen. De klantervaring verbeteren? Dan kun je je dus beter richten op snelheid en gebruiksvriendelijkheid van bestaande dienstverlening. In plaats van blind voor nieuwe technische snufjes als personalisatie te gaan. Lees meer

Hoe ga ik om met telefonische bereikbaarheid?

De organisatie van je telefonische klantenservice

Je hebt een groeiende onderneming en je krijgt het steeds drukker. Het volume van (telefonische) klantcontacten gaat omhoog, maar je weet niet of het wel loont om iemand aan te nemen om de telefoontjes te beantwoorden. Hoe blijf je toch telefonisch goed bereikbaar? Lees meer

Is mijn bedrijf telefonisch bereikbaar?

HNW Blog | Telefonie is en blijft een belangrijk kanaal voor klantcontact. Bellers willen graag snel en goed geholpen worden. Zij nemen de tijd en moeite om te bellen, maar wordt er aan de andere kant wel opgenomen en adequaat gehandeld? In veel organisaties is dit niet altijd het geval en dat gaat direct ten koste van de klanttevredenheid. Het Nieuwe Werken zorgt er voor dat personeel ook steeds meer vanuit huis werkt. Hoe kun je ervoor zorgen dat je klanten hier qua bereikbaarheid niets van merken? Lees meer

Bereikbaarheid essentieel voor bedrijfvoering

Anno 2105 is het niet meer geoorloofd dat consumenten die een bedrijf of organisatie bellen niet verder komen dan de voicemail of zelfs helemaal geen gehoor krijgen. Dat stelt communicatiespecialist Gerard Bergsma, directeur van Infopact, in Brisk Magazine. Lees meer

Altijd bereikbaar voor je baan. Nogal stressvol

Maandag, de werkweek begint weer. Maar heb je wel echt weekend gehad? Nog even een mailtje naar je baas sturen voordat je gaat slapen. Of tijdens familiebezoek kijken of je nog belangrijke mails hebt gemist. Op zondagmiddag vast een paar collega’s appen over een project voor komende week. Doe jij vast ook wel eens. Lees meer

Consumenten hebben liever telefonisch contact

Consumenten hebben liever telefonisch contact met een callcenter medewerker dan dat ze worden geholpen via chat of e-mail. Dat blijkt uit een onderzoek van softwareleverancier ATG. Snel en makkelijk toegang tot live hulp is dan ook erg belangrijk als het om websites gaat. Alleen de prijs van producten en het gebruikersgemak van de website vinden consumenten belangrijker.

Lees meer