Naar schatting 80 procent van de bellers hangt op als zij een voicemail bericht te horen krijgen. Waarschijnlijk bellen zij geen tweede keer. Voor kleine bedrijven is het onmogelijk om de telefoon altijd te beantwoorden. Als u een bijeenkomst bijwoont of in gesprek bent met een klant, krijgt een beller uw voicemail bericht te horen. Hopelijk behoort deze beller tot de 20 procent die een bericht achterlaat. Als de beller tot de 80 procent behoort die ophangt, komt u waarschijnlijk nooit te weten dat u inkomsten misloopt.
Stop met het verliezen van klanten
Hoe kan de eigenaar van een klein bedrijf dit veelvoorkomende probleem oplossen? Een moderne oplossing is om sommige of zelfs alle telefoongesprekken uit te besteden aan een virtuele receptioniste of een telefoonservice. Bij het uitbesteden van uw telefoongesprekken, zijn er een aantal factoren van belang.
Telefoonservice
In de eerste plaats is het belangrijk welke kosten gerekend worden voor telefoonaanname. Het is daarbij belangrijk om erop te letten wat er bij die kosten is inbegrepen en waarvoor er extra geld in rekening wordt gebracht. Sommige telefoonservices rekenen lage maandelijkse kosten, maar loopt het bedrag dat u werkelijk moet betalen hoog op vanwege aanvullende kosten die in rekening worden gebracht.
Ten tweede is het van belang om te informeren naar de openingstijden van de telefoonservice. Komen de werktijden van de telefoonservice overeen met die van uw bedrijf?
Ook is het aan te raden om te vragen of het mogelijk is om zelf een kijkje te komen nemen bij de telefoonservice. Of dit mogelijk is, zegt veel over de kwaliteit van de telefoonservice.
Tenslotte is het handig om te informeren naar de minimum contractduur en opzegtermijn. Sommige telefoonservices bieden een proefperiode, waarbij u vrijblijvend kunt uitproberen of het bevalt.
Het gebruik van een telefoonservice kan u groot voordeel opleveren, zeker als u mogelijkheden misloopt door gemiste telefoongesprekken.