Ik krimp ineen als ik een bedrijf bel en vervolgens een thuis opgenomen boodschap van een antwoordapparaat te horen krijg. Alle bedrijven aan huis hebben een professionele telefoonservice nodig.
Of u nou een ZZP er bent die op zoek is naar een professionele ‘medewerker’ om telefoongesprekken te beantwoorden, of een vertegenwoordiger die verkoopmogelijkheden mist omdat hij de telefoon niet altijd kan opnemen, een telefoonservice is een voordelige en goede oplossing. Een professionele telefoonservice tilt de uitstraling van uw bedrijf van de ‘klust wat bij’ categorie naar de ‘betrouwbaar en duurzaam bedrijf’ categorie. Bovendien, als uw bedrijf plotseling van de grond komt, met veel binnenkomend telefoonverkeer voor uw diensten en producten, kan een telefoonservice u helpen daarmee om te gaan en ieder telefoontje efficiënt af te handelen. Ook hoeft u zich geen zorgen maken als u plotseling weg moet; er staat altijd iemand klaar om uw telefoonverkeer te behandelen.
Telefoonservice
Telefoonservices om uw telefoon te beantwoorden zijn makkelijk te vinden en ook de meeste telecom bedrijven bieden telefoonbeantwoording als een extra service bij uw telefoonabonnement. Maar welke problemen kan u tegenkomen, en waar moet u op letten?
Er zijn verschillende soorten telefoon beantwoordservices: geautomatiseerd, service via internet en telefoonservices. Geautomatiseerde beantwoordservices worden gebruikt als een beller een nummer moet intoetsen om verdere informatie te krijgen. Als u uw bedrijf groter wil laten lijken in het aantal medewerkers, is het mogelijk om separate lijnen te creëren voor verschillende afdelingen. Dit type systeem werkt goed als u alleen algemene informatie wilt verstrekken.
Beantwoordservices via internet bieden steeds meer diensten. Het mogelijk om de telefoon door te laten schakelen naar voicemail, en om voicemail berichten te ontvangen per e-mail of SMS. Het enige wat u nodig heeft, is een mobiele telefoon en toegang tot internet. Een nadeel van deze diensten is dat de kwaliteit van het geluid erg slecht kan zijn als u een slechte of langzame internetverbinding hebt.
Beide genoemde oplossingen voor telefoonbeantwoording hebben als nadeel dat de beller geen echt persoon aan de lijn krijgt. Voor veel bellers kan dat bezwaarlijk zijn. Ook zullen veel (potentiële) klanten zich minder op hun gemak voelen om een order te plaatsen als zij alleen een opgenomen boodschap te horen krijgen als zij bellen met vragen. Tenslotte kan een voicemail bericht of een geautomatiseerd systeem niet omgaan met spoedgevallen. Een telefoniste kan afwegen welke telefoontjes kunnen wachten tot wanneer het u uitkomt, en welke spoedgevallen zijn die onmiddellijk aandacht vragen. Een opgenomen bericht kan dat niet.
Een telefoonservice heeft dit nadeel niet. De telefoon wordt beantwoord door een professionele telefoniste die een bericht aanneemt of doorverbindt, afhankelijk van uw specifieke instructies. Daarnaast bied een telefoonservice aanvullende diensten, zoals het aannemen van orders en het maken van afspraken. Een telefoonservice kan uw bedrijf een professionele uitstraling geven.